Regulament MiniGolf

GENERALITATI

Mini-golful se joaca pe terenul de mini-golf cu mingi si crose. Scopul jocului este de a introduce mingea de pe punctul initial de plecare in gaura, din cat mai putine lovituri.

TERENUL DE MINI-GOLF

  • Terenul

    Terenul de mini-golf consta intr-un numar variabil de piste marcate clar si numerotate.

  • Suprafata de joc

    Suprafata de joc trebuie sa aibe o latime de cel putin 80 cm si o lungime de 5.50 metri.

  • Linia de margine

    Daca marginea nu este marcata de o bariera atunci ea trebuie marcata in alt fel. Barierele trebuie sa fie foarte vizibile respectandu-se obiectivul jocului.

  • Punctele initiale de plecare a mingii

    Fiecare pista trebuie sa aiba semne pentru pozitia initiala de plecare a mingii. Insemnele de pe pista trebuie sa fie standardizate. Obstacolele trebuie sa fie functionale in constructie si design. Ele trebuie sa fie fixate pentru a respecta obiectivul jocului. Obstacolele nefixate trebuie marcate in acest sens.

  • Linia de granita

    Aceasta marcheaza sfarsitul primului obstacol. Pe o pista fara obstacole, aceasta indica cat de departe trebuie sa mearga mingea de la punctul initial de plecare a mingii pentru a ramane in joc. Regula este indeplinita de indata ce mingea a atins linia de granita. In acest fel linia de granita a fost „depasita in mod corect”. Daca primul obstacol se identifica cu intreaga latime a suprafetei de joc, linia de granita se identifica cu capatul obstacolului.

  • Insemnele de repozitionare a mingii

    Unde repunerea mingii in joc este permisa trebuie sa existe insemne. Acestea indica locul unde mingea poate fi plasata potrivit regulilor de repunere a mingilor.

  • Tinta

    Gaura trebuie sa fie accesibila de la punctul initial de plecare a mingii dintr-o singura lovitura. Diametrul gaurii nu trebuie sa depaseasca 120 mm. Dimensiunile variantelor individuale trebuie sa se incadreze in aceste limite. Pentru variantele de mini-golf, miniaturgolf limita este de 100 mm.

PUNCTAJUL

Fiecare lovitura se considera un punct. Daca dupa 6 lovituri mingea nu a fost introdusa in gaura, se mai adauga inca un punct. Deci, cel mai mare punctaj care se poate obtine la o gaura este de 7 puncte.

  • Ordinea jocului si modul de joc al pistelor

    Pistele trebuie jucate in ordinea numerica

  • Punctul initial de plecare si asezarea mingii

    La inceputul fiecarei piste mingea trebuie sa fie asezata pe punctul initial de plecare si de asemenea atunci cand nu a trecut corect de linia de granita. In toate celelalte cazuri mingea trebuie jucata de pe locul unde s-a oprit, exceptie facand urmatoarele cazuri :

    • cand mingea a trecut de linia de granita jucata de pe punctul unde s-a oprit.
    • cand o minge aflata in joc paraseste suprafata de joc dupa ce a trecut corect de linia de granite, va fi reasezata in punctul de unde a iesit din joc.
    • cand o minge aflata in joc trece de un al doilea obstacol sau unul aditional intr-un mod neasteptat, va fi asezata dupa ultimul obstacol trecut in mod corect.
    • cand o minge sta pe un obstacol sau o linie de margine, ea poate fi reasezata (numai cu mana) respectiv la 90 de grade fata de obstacol si pana la 30 cm fata de el, in directia gaurii sau la 90 grade fata de linia de de margine si pana la 20 cm in directia gaurii in vederea pregatirii unei noi lovituri.
    • cand o minge s-a oprit intr-un obstacol, ea trebuie reasezata in directia din care a venit.
    • cand o minge aflata in joc se rostogoleste peste linia de granite si se opreste, se va juca din acel punct de unde a trecut linia de granita.

    Pozitia unei mingi reasezate sau miscate nu poate fi schimbata din nou inainte de lovitura. Daca o minge poate fi jucata numai de pe punctul initial de plecare, atunci fiecare lovitura trebuie efectuata din acel loc.

    Mingea trebuie sa atinga marcajul cu punctul sau de contact.

  • Obstacole

    Obstacolele trebuie trecute in mod precis. Un obstacol se considera trecut atunci cand mingea atinge sau a atins linia de granita cu punctele sale de contact.

  • O minge in gaura

    O minge se considera ca fiind in gaura atunci cand intra in gaura si se opreste acolo. Explicatii: In acest context, ”a se opri” inseamna ca mingea nu poate iesi din gaura singura, fara ajutorul jucatorului.

  • Sfarsitul jocului

    O pista se considera jucata in momentul in care mingea s-a oprit in gaura sau cand s-au efectuat 6 lovituri.